top of page

כיצד לנהל נכון יום צילומי אדריכלות ועיצוב פנים

עודכן: 5 באפר׳ 2023

במה כרוך יום צילום אדריכלות ועיצוב פנים



יום צילום אדריכלות ועיצוב פנים הוא בהחלט יום מרגש עבורך המעצבת, הציפיה לקראת תיעוד עבודת העיצוב שלך וההמתנה לתוצאה הסופית, בעצם סיכום שלם של תהליך ובניית בית שמגיעה לסיומה ומתועדת דרך עדשת מצלמה מקצועית, סגירת מעגל. והמעמד בהחלט יכול הליות מרגש ואפילו מאוד מבלבל.

כצלמת המתבוננת מהצד ביום הציום אני יכולה להעיד שהתהליך לא קל, צופה בך ורואה את ההתרגשות, את ההתמודדות מול הלקוח שלך, את המאמץ להספיק הכל ולוודא שהכל ילך טוב

ולפעמים את הקריסה בסוף היום.

הייתי רוצה לשקף מהצד שלי ולתת לך עצות שיכולו לתעל גם לך גם לי את יום הצילומים על מנת שנפיק ממנו יחד את הטוב ביותר.





יום צילום הוא עבודה משותפת


ביני לבין המעצבת חייבת להיות כימיה בסיסית, עוד בשיחת הטלפון הראשונה, נזהה אם יש חיבור ונדבר על אופן העבודה, על הפרוייקט ועל מה צריך.

במהלך הפרוייקט אני אבקש ממך להיות שותפה לתוצאות, לטסט הראשון, אשים לב לפרטים ונחליט יחד אם הסט מסודר או שיש עוד מה לסדר, וגם בתוצאה הסופית ארצה לשמוע את דעתך, אני הגעתי לתעד אבל חשוב לי גם שהתעוד שלי יראה טוב, לכן אני זקוקה לך בשטח יחד איתי, ואני יודעת שאת עסוקה בלסדר את החלל אבל חשוב שתהיי איתי ברגעים החשובים בהם אני רוצה להחלטה סופית.




בואי נלך קצת אחורה לשיחת הטלפון הראשונה שלנו

התקשרת לצלמת מהמלצה שקיבלת, כדאי שעוד לפני השיחה תכנסי לאתר שלה ותצפי בעבודות כדי להבין אם אתן חושבות דומה, אם את אוהבת את קווי הצילום שלה ואם אם מתאימים לעיצוב שלך. בשיחה עצמה שאלי את הצלמת כיצד היא עובדת ושימי לב לפרטים, האם היא עובדת עם תאורה חיצונית? או עם אור טבעי? בדקי מה ההבדלים בין עבודה ללא פלאשים תשאלי תחקרי.

האם יש אקסטרא עבודת פוטושופ, ואולי את מעדיפה כמה שפחות מעובד.

עבודה קלה של השוואה בין צלמים באינטרנט תעשה לך סדר בראש, ותעזור לך להבין מה את מחפשת.


אל תקפצי מייד לעלויות, יכול להיות שצלמת מסויימת תתחיל ממחיר נמוך וצלמת אחרת תתן מחיר גבוה, בדקי מה ההבדל בין שתי הצלמות, לרוב ההבדל יהיה לא רק בתוצאה.

לא התוצאה שחשובה , גם הדרך, את לא רוצה להתקע יום שלם עם צלם או צלמת שיושבי מאחורי המצלמה ומחכים להוראות שלך, את מספיק עסוקה, בדקי שהצלמת שאת בוחרת לוקחת חלק משתפת ומשתתפת.



סגרת יום צילומים !

בחרת את הצלמת שתלווה אותך ותתעד את הפרוייקט שלך, מזל טוב !

עכשיו בקשי ממנה הצעת מחיר מסודרת למייל, אפשר גם לווטסאפ אבל במקביל גם למייל, שם זה מתועד לנצח. קראי טוב את הצעת המחיר ושימי לב לכל סעיף בדקי שהוא מתאים לך, רוב המעצבות מדלגות על סעיף זכויות היוצרים ולאחר מכן עלולה להיווצר אי נעימות. אפשט בהמשך על כך.


כאשר אתן קובעות יום צילומים בדקי שאין הרבה דיירים בבית, זה עלול לבלבל ולהעמיס על שתיכן התוצאות לא יהיו מושלמות ואתן תהיו מותשות מידי עוד לפני שתסיימו לצלם את כל החללים.

הכי כייף לצלם בבית ריק ולא למהר לחזור ולסדר כל חדר לפני שבדקתן שיש לכן הכל.

לפני יום הצילום שלחי לצלמת כמה תמונות מהפרוייקט כדי לתת לה מושג עם מה היא הולכת להתמודד, לי זה מאוד עוזר לראות תמונות לפני שאני מגיעה, אפילו אם הן צולמו בסמרטפון ולא בצורה מקצועית.


הגעה ללוקיישן

אני יודעת כמה את עובדת קשה לאיסוף אקססוריז יום לפני, מעמיסה על הרכב ומפרקת את הכל כדי לסדר, חשוב מאוד שתעשי את זה לפני שהצלמת מגיעה כדי שלא תסתובבו אחת לשניה בין הרגלים היא עם הציוד שלה ואת עם האקססוריז מפוזרים, ודאי שיש חלל אחד מסודר מינימום לפני שהיא מגיעה ואם הספקת הכל, צפי ליום קל במיוחד ואפילו מהנה !


הצלמת הגיעה ? עשי לה סיור בכל הבית בכל החללים המעוצבים שאת רוצה שהיא תצלם ותני לה דגשים, לי מאוד עוזר לעשות רשימה מהירה בנייד לגבי דגשים, לא רוצה לפספס כלום.

הכינו תכנית של מה יצולם קודם, איפה יש אור יותר מתאים ומתי, ותני לה עשר דקות עד חצי שעה להתארגן עם הציוד ולצלם טסט ראשון.

בדרך כלל החלטות כמו איפה להניח את האקססוריז ומה מתאים בחלל יגיעו לאחר הטסט, הצלמת צריכה לבחור את הזווית הנכונה, את התאורה והמדדים המתאימים לפריים, לאחר מכן היא תיגש להראות לך את התוצאה ותוכלו להתחיל למקם דברים בתוך הפריים מחדש או לבצע שינויים קלים לפי הצורך.


בצילום הדברים נראים אחרת

ברוב המקרים יהיו שינויים על הסט, בגלל שבמצלמה הדברים נראים אחרת, אובייקטים שקרובים למצלמה יגדלו או יימרחו, וכל מה שרחוק ממנה יקטן בכמה מידות, לפעמים מבצעים שינויים לא הגיונים לחלל אבל שעוברים טוב בעדשה, כמו להרחיק שולחן סלון מהספה, או למקם עציצים גדולים רחוק יותר, ופריטים קטנים קרוב יותר כדי שיבלטו.



לפני שעברתן לצלם חדר נוסף

בדקו שיש לכן את כל הזוויות ולא פספסתן כלום, ההמלצה שלי היא בין 2 ל 6 זוויות בכל חלל תלוי בגודל ובתוכן שלו, שרותי אורחים יכולים להסתפק בצילום אחד או שנים, וחללים החשובים כמו סלון מטבח וחדר שינה אני ממליצה לצלם שתי זוויות כלליות , עוד שתי נישות ועוד כמה קלוזאפים

אין צורך להעמיס כדי לא לייצר עומס גם אצל הצופה, שבוחן כל תמונה ועלול להתעייף מהר.


הסתיימו הצילומים !

מדהים, עכשיו צריך לעבור יחד על כל התמונות הסופיות ולוודא שלא שכחנו כלום !

זוכרות את המיני רשימה שעשינו בהתחלה? רק לוודא יש לנו וי על כל סעיף

והעבודה לא הסתיימה, עכשיו את צריכה לארגן את כל האקססוריז חזרה והצלמת חוזרת הביתה לעשות עוד עבודה במיון ובחירת התמונות, השיקולים לבחירה ומיון התמונות נעשות בידיעה שחלק מהצילומים צולמו בכמה חשיפות ולכן התמונות כרגע לא ניראות מושלמות, אבל התוצאה הסופית שהיא חיבור של מספר תמונות תהייה מושלמת, לכן יש לאפשר לצלמת למיין את התמונות ולעבד אותן זו עבודה שלוקחת כמה ימים וכדאי לעשות אותה בנחת וסבלנות.



התמונות הגיעו, יאיייי !!!

איזה כייף ! קיבלתן מייל מהצלמת ואתן מורידות בהתלהבות וסקרנות את הקובץ למחשב שלכן

עוברות על התמונות ואולי יש לכן הערות על כמה תמונות שהיתן רוצות לתקן, הדרך הכי טובה לעשות זאת היא לפתוח מייל ולרשום בו את מספר התמונה ואת סוג התיקון שאתן רוצות.



שיתוף התמונות וזכויות יוצרים

אני בטוחה ששמעתן כבר כמה פעמים את הביטוי זכויות יוצרים ואולי אפילו נתקלן בו, אסביר בקצרה, זכויות היוצרים והקנין הרוחני של התמונות שיכים לצלמת/צלם בלבד אלה אם הסכימו לוותר עליהן במבסמך כתוב או מודפס. או למכור אותן.

לכן אם את רוצה להעביר את התמונות לספק כדי שישתמש בהם עליו לרכוש את התמונות על מנת להתמש בהן, תמונות הן חומר שיווקי המייצר פרסום להכנסה לכל עסק ולכן הן צריכות להימכר.


אם הצלמת שלך בקיאה היא בטח תדע להנחות אותך עוד לפני הצילומים ולספר לך שספקים יכולים להשתתף ביום הצילום ולשלם על חלק ממנו, כך שאת תוכלי לשלם פחות.

כל צלם וצלמת עובדים בשיטה אחרת אבל הרעיון הוא לייצר מצב שבו הספקים משלמים על יום הצילום בשבילך, כך גם תרצי לעבוד עם אותה צלמת, וגם הספקים וקיבלנו win win !


כשאת מעלה את התמונות למדיות את יכולה וכדאי לך לתייג את כל הספקים, כדי לקבל יותר חשיפה, וכל מי שתוייג יוכל לשתף, בסופו של דבר כל שיתוף מוביל אלייך, אל תשכחי לתת כרדיט גם לצלמת שלך :)




חושבת שאת יכולה ללמוד לצלם את הפרוייקט שעיצבת לבד ?


52 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page